קודש הקדשים: האבנט של רבינו הקדוש והטהור מסאטמאר זיע"א
חגורה של טיש-קאפטן של מרן רבינו הקדוש מסאטמאר זי"ע, העשוי מסחורה של בד ‘זיידען’, אשר חגר את עצמו רבינו בשבתות ומועדי השנה, והשתמש בזה במשך איזה שנים בשנות התש"כ אצל הסעודות ועריכת שולחנו הטהור, כולל סעודה שלישית עת השמיע דברות קדשו מלהבות אש בדברי תורתו ביסודות הדת והאמונה הטהורה המאירים עיני בני ישראל עד היום הזה.
הגארטל משולב מצבע של כסף ושחור, מצב מצויין.
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
חֲגוֹר חַרְבְּךָ עַל יָרֵךְ גִּבּוֹר הוֹדְךָ וַהֲדָרֶךָ:
סגולה להמתקת הדינים, ולבטל הרהורים רעים
לבד השמירה שבכל חפצי ומלבושי צדיקים כמבואר בספרים הקדושים, כמו שכתב החתם סופר (פר’ תולדות)
דמלבושיו של אדם נאצלים מקדושתו של הלובש והלובש אותם אחריו יאצל עליו מאותו רוח לטוב ולמוטב
בסוד אשר ילבשם תחתיו מבניו, סגולה יתירה יש בחגורה של צדיק לבטל הרהורים רעים, כמו שכתב הגה"ק המקובל רבי חיים פאלאג’י זי"ע בספר רפואה וחיים (פרק י"ב אות ס’) וזל"ק: "
אזור חגורת הצדיק מבטל הרהורים רעים".
חיבה יתירה יש לגארטל הלזה אשר צבעו המשולב מסוגל לביטול מידת הדין והמתקת הדינים, כמבואר בזוה"ק ובכתבי האריז"ל אשר כסף רומז לחסד, וא"כ מצד צבע הכסף הרי הוא מסוגל לחסדים גלויים. וכתבו הפוסקים (עיין שו"ת גינת ורדים הספרדי או"ח כלל ב’ סוף סימן כ"ט, הובא בגליון מהרש"א יורה דעה סימן רע"א) שהאותיות של הספר תורה המה שחור על גבי לבן, כדי לבטל מידת הדין ולהמתיק הדינים, כי שחור רומז לדין וע"י שהמה נכתבים על קלף לבן נמתקים הדינים ומתבטלים,
וכן ניתן להאמר באבנט הקדוש הזה שהדינים והגבורות מתבטלים על ידי צבע השחור המעורב בתוך צבע הכסף.
הזמן גרמא בפרוס ימי הדין הממשמשים ובאים, לרכוש אוצר יקר הזה המסוגל להמתיק מידת הדין