מיוחד! מאחורי מסך הברזל! – כתונת בד קודש שלבש הרב הקדוש של הריבניצער רבי זי"ע – ארוך כמו לבוש המלאכים הקיטל הקדוש!
קודש קדשים! ‘העמד’ כתונת בד קודש שלבש אדמו"ר הקדוש מחולל המופתים והישועות רבי חיים זאנוויל אבראמאוויטש – הרבי מריבניץ (הריבניצער) זי"ע על גופו הטהור.
מלבוש זה שימש את הצדיק,
ולבשם הרבה שנים במדינת רוסיא תחת עינוי סבל עול גלות הקאמעניסטן, בכתונת זו הפקיר את נפשו להשי"ת וקיום תורתו ומצותיו, הכניס אלפי ילדי ישראל תחת כנפי השכינה, ועבד את ה’ בקדושה וטהרה למעלה מכוחות אנושי.
"העמד" כתונת חסידית-רבנית (רבי’שע העמד). לבישה מבעד לחור הצוואר בלבד. סחורה טובה בגוון לבן. כתמי זמן. כפתורים חזקים מקוריים שמורים היטב. מצב כללי טוב.
מדת הכתונת ארכה כמו מדת הבעקיטשע, ומתאים להשתמש בזה תמורת בגד הקיטל, כמו שנהוג בין חסידים ואנשי מעשה להשתמש בעתותי קודש וזמני רצון בבגדי קודש של צדיקים.
מצורף אישור מאחד מבאי ביתו של הרבי, איש חשוב ומוסמך, על השתמשות הצדיק בכתונת זו, האדמו"ר זצ"ל העניק לו את הבגד הקדוש במתנה לאחר הגיעו לארץ הקודש בשנת תשל"ג.
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
וזה לשון האישור:
בס"ד, אדר תשפ"ב, לכל מאן דבעי
אני הח"מ מאשרת בזאת,
כי הכתונת המופיעה בתמונה זאת, קיבל בעלי, הרה"ח ר’ יהושע הלפרין זצ"ל, מאת רבינו הצדיק הקדוש מריבניץ זצוקללה"ה זי"ע ועכי"א, כשעלה לארה"ק. בעלי דאג לכל צרכיו, הצדיק מסר לו את הכתונת המופיעה כאן, ואני מעידה בזאת כי הוא מכר זאת במכירה גמורה לה"ר .. .. מעיה"ק ירושלים תובב"א. בברכה, מיכל הלפרין
אני הח"מ מאשר בזה שאני רכשתי את החולצה (העמעד) הזאת מר’ יהושע הלפרין ז"ל, שהוא סיפר לי שזה היה בשימוש אצל הרבי מריבניץ זצוק"ל, והוא קיבל את זה ממנו, (יש לזה גם סימן היכר, ליד הקראגען יש תפר שתיקנו אותו). [.. חתימה] כ"א אדר תשפ"ב
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •
לבישת בגדי לבן בקבלה ובחסידות:
דע שיש סוד גדול בלבישת בגד פשתן, שכל נפטר שנתלבש בבגדי פשתן אפילו נפטר בחוצה לארץ כל קטיגור נהפך לסניגור,
ומעלת לבישת פשתן בלא לבוש אחרת ואפילו תינוק שאביו מוחזק שמתו לו בנים הרבה על ידי לילית או רוח רעה תינוק זה בטוח מכל אלו בסגולת לבישת בגדים אלו, וסגולת לבישת בגדי פשתן שלובש בגדי פשתן לבד ולא מין אחר עמו, אבל נתערב מין אחר אפילו חוט אחד פוסל בו. ופרעה השיג בחכמתו סגולת הבגדים אלו ולכן היה מלובש אלו כלי בגדי פשתן לבן ובהם היה מתגאה לפני חכמיו וגדוליו ואמר להם הוא אלוה, והמופת שכל חרטומיו וחכמיו לא היו יכולים לשלוט בו ברוב כשפנות. וגם יוסף השיג זה הסוד ברוח הקדש וידע שהלובש בגדי פשתן לבן אינו שולט בו לא עין הרע ולא רוח רעה ולא שום מיני כישוף… [ילקוט ראובני, מקץ, ועיין שם עוד]
איתא תלמידי חכמים שבבבל מצוינין לפי שאינן בני מקומן וכו’, ומשמע דרוצה לומר אותם שבבל…
ובגד המיוחד לתלמיד לחכם הוא כמו בגדי כהונה, שנקראו בגדי קודש לכבוד ולתפארת, שעל ידי לבישת הבגדים נעשה ראוי לכבוד ולתפארת, וכן בגדי שבת… [פרי צדיק משפטים א]