אלה דברי הברית [פולמוס נגד הרפורמים] – אלטונא תקע"ט עם תשובות מגדולי רבני התקופה – מהדורה יחידה
אלה דברי הברית, "פסק דין אשר יצא מפי בית דין צדק דק"ק המבורג יע"א, ועל ידם החזיקו הגאונים הגדולים אשר במדינת אשכנז, פולין, צאפת ואיטעליען, ומדינת בעהמען, מעהררען ואונגארן, כולם כאחד עונים ואומרים בגזירת עירין פתגמא… להפר דת חדשה (אשר בדו מלבם איזה יחידים הדיוטים שאינם בני תורה) ליסד מנהגים שלא כדת משה וישראל…".
אלטונא בדפוס שמואל ויהודה בון סג"ל, תקע"ט | 1819. XVI , קלב עמ’. 22 ס"מ. כריכה מקורית. מצב טוב מאוד.
חיבור נגד התנועה הרפורמית על האיסור לשנות מנוסח התפילה, שלא להתפלל בלשון אחר חוץ מלשון הקודש, ושלא לנגן בכלי שיר בבתי הכנסת אפילו ע"י נכרים, פרצות אלו שניצניה הראשונים נראו באותה עת בגרמניה, החלו מכרסמים בכרם ישראל בגלוי עם הוצאת הספר "נוגה הצדק – אור נוגה" (דסאו תקע"ח) המצדיק תיקונים ושינויים אלו ע"י רבני הרפורמים, "תיקונים" שונים שהוכנסו בנוסח התפילה ב"היכל" בהמבורג, בו גם הונהגו תפילות בשפה הגרמנית ותפילות בליווי עוגב שהוצב בהיכל. בספר זה שמבוסס על פסק דין של בית הדין בהמבורג צורפו עשרים ושתים תשובות הלכתיות מאת גדולי הרבנים בגרמניה, הונגריה, פולין ומדינות אחרות, המביאים ראיות מההלכה והפוסקים כי התיקונים אסורים מכל וכל. בין גאוני הדור שתשובותיהם מופיעות בספר: רבי יעקב מליסא בעל ‘נתיבות המשפט’, רבני פראג – רבי אלעזר פלעקלש ורבי שמואל לנדא, ה’חת"ם סופר’ (מספר מכתבים), המהר"ם בנעט, רבי עקיבא איגר, רבי משולם זלמן הכהן (מהרז"ך) מפיורדה בעל ‘בגדי כהונה’, ועוד.
בתחילה התנגד ה’חת"ם סופר’ להדפסת הספר, כי סבר שעצם העלאת הדיון בנושא, וניהול הויכוח עם אנשי הרפורמה עלול לחזק את כוחם ומעמדם של הרפורמים. יחד עם זאת, לאחר מעשה הסכים עם נחיצותו והשפעתו של הספר וכתב: "בק"ק המבורג הדפיסו קובץ אגרות מגאוני הזמן וקראוהו ספר דברי הברית ותלי"ת [ותודה לה’ יתברך] פעל ישועות בקרב הארץ".