תשובה חריפה נגד דגלי הכפירה של הציונים! מהגאון הגדול רבי מרדכי סאוויצקי אב"ד באסטאן מגאוני גדולי ליטא – תשכ"ז –
הוא פוסק דאסור להשהות דגלי מדינת ישראל בביהכנ"ס "דאסור להשהות דבר דשייך בו חשדא, והכי נמי יש חשדא שמסכים על הדגלים", אחר כך הוא מביא מדברי תורה להגה"ק המנחת אלעזר ממונקאטש זצ"ל "להעביר צורת המגן דוד ממעילי ס"ת או פרוכות שהיו כבר מימים קדמונים, מפני שהציונים עשאוהו חק לעבודתם, היינו לכפירתם, בודאי אין להשימה על שום דבר שבקדושה בכל אופן".
הגאון רבי מרדכי סאוויצקי (תרע"א –תשנ"א) נולד בלידא, בעלארוס. בצעירותו למד אצל הג"ר יעקב ניימאן שעמד בראש הישיבה בלידא, ונודע כ״העילוי מלידא״. לאחר מכן עבר ללמוד בישיבת ראדין אצל הגאון רבי נפתלי טראפ. הוסמך להוראה על ידי גדולי הרבנים בליטא ובראשם הגאון רבי חיים עוזר גרודזנסקי, והג"ר העניך אייגעש בעל מרחשת, שעמם היה בקשר קרוב.
בהיותו בן שמונה עשרה חיבר את ספרו הראשון "ביכורי מרדכי" על התלמוד הירושלמי. באותה תקופה ניהל חליפת מכתבים ארוכה עם הגאון הראגאטשאווער בסוגיות תלמודיות והלכתיות שונות. לימים פרסם את אוסף המכתבים בספרו "נר אברהם".
בשנת תרצ"ט היגר לארצות הברית והתיישב בבוסטון. בשנת תש"ה התמנה לאב"ד בוסטון ושימש בתפקידו עד שנת תשמ"ה. היה חבר נשיאות של הסתדרות תלמידי ישיבת ראדין.
היה מחבר פורה של ספרות תורנית בתחומים שונים. הרבה לעסוק בתלמוד הירושלמי וחיבר מספר ספרים על סוגיותיו.
היה מתנגד חריף לציונות ואסר את ההשתתפות בבחירות לכנסת. היה מקורב לעדה החרדית ושמו הועלה כמועמד למשרת גאב"ד העדה החרדית. היה מקורב במאוד להג"ר אליעזר זילבער מסינסינאטי. והתנגד בחריפות נגד אותם ה"רבנים" שהקילו בהלכה באמריקא.