Rare artifacts & manuscripts of Gedoli Yisroel & ancient Jewish books.

קודש הקדשים! 'וועסטיל' לבן של הרה"ק מסאטמאר זי"ע...

The auction will start in __ days and __ hours

Start price: $5,000

Buyer's premium:

קודש הקדשים! ‘וועסטיל’ לבן של הרה"ק מסאטמאר זי"ע – סגולה מיוחדת להצלחה וישועות

וועסטל לבן, אפוד עם כפתורים, של הרה"ק רשכבה"ג מרן רבינו יואל מסאטמאר זי"ע בעל ויואל משה, דברי יואל, על הגאולה ועל התמורה ועוד.
ישנו אישור מהמקבל החפץ הקדוש מידי רבינו זי"ע [נא להתקשר ליותר פרטים].
לבישת בגדי לבן בקבלה ובחסידות:
דע שיש סוד גדול בלבישת בגד פשתן, שכל נפטר שנתלבש בבגדי פשתן אפילו נפטר בחוצה לארץ כל קטיגור נהפך לסניגור, ומעלת לבישת פשתן בלא לבוש אחרת ואפילו תינוק שאביו מוחזק שמתו לו בנים הרבה על ידי לילית או רוח רעה תינוק זה בטוח מכל אלו בסגולת לבישת בגדים אלו, וסגולת לבישת בגדי פשתן שלובש בגדי פשתן לבד ולא מין אחר עמו, אבל נתערב מין אחר אפילו חוט אחד פוסל בו. ופרעה השיג בחכמתו סגולת הבגדים אלו ולכן היה מלובש אלו כלי בגדי פשתן לבן ובהם היה מתגאה לפני חכמיו וגדוליו ואמר להם הוא אלוה, והמופת שכל חרטומיו וחכמיו לא היו יכולים לשלוט בו ברוב כשפנות. וגם יוסף השיג זה הסוד ברוח הקדש וידע שהלובש בגדי פשתן לבן אינו שולט בו לא עין הרע ולא רוח רעה ולא שום מיני כישוף… [ילקוט ראובני, מקץ, ועיין שם עוד]
איתא תלמידי חכמים שבבבל מצוינין לפי שאינן בני מקומן וכו’, ומשמע דרוצה לומר אאותם שבבל… ובגד המיוחד לתלמיד לחכם הוא כמו בגדי כהונה, שנקראו בגדי קודש לכבוד ולתפארת, שעל ידי לבישת הבגדים נעשה ראוי לכבוד ולתפארת, וכן בגדי שבת… [פרי צדיק משפטים א]
גודל הענין של חפץ קדוש אשר היה שייך לאדם גדול, מבואר בירושלמי מו"ק פ"ג ה"א ובירושלמי נדרים פ"ט ה"א: מקלו של רבי מאיר היתה בידו והיא היתה מלמדו דעת".
הובא בספר דברי תורה להגה"ק ממונקאטש זיע"א (מהדורא א’ אות כ"ב-כ"ג) כתב וזה לשונו:
"מה שמצינו מנהג הצדיקים רבותינו ואבותינו, שהחשיבו לכלים שהשתמשו בהם צדיקים, וכן כמה צדיקים וחסידים שילמו בעד כאלו הון רב וכו’, מקורו בירושלמי שחפץ השתמשות של צדיק, הגם שהוא חפץ גשמי, זוכים על ידו לדעת, וכל שכן למיני טובות עוה"ז", עיין שם.
בפנים יפות (בראשית י"ד כ"ב) כתב וז"ל, וכן בהיפוך בנכסי הצדיקים, שרוח קדושה שורה על לבושיהן, כמו שמצינו בדור המדבר כדכתיב שמלתך לא בלתה וגו’, עכ"ד.
ובחתם סופר על התורה (פרשת תולדות ד"ה הלא) כתב וז"ל, משמע בירושלמי ריש פרק ואלו מגלחין, דבמלבושיו של אדם נאצלים מקדושתו של הלובש, והוא הדין בהיפוך, והלובש אותם אחריו יאצל עליו מאותו הרוח לטוב ולמוטב, בסוד אשר ילבשם תחתיו מבניו, עכ"ד".
ובאוצר י"ד החיים (אות ר"פ) כתב וז"ל, מקור טהור בצדיקים שמקפידים ללבוש בראש השנה ויום הכיפורים וכו’, מלבוש של הצדיקים הקודמים, עיין ירושלמי תענית פרק ד’ הלכה א’ וכו’, עכ"ד.